sobota 28. dubna 2012

TAJEMSTVÍ HLUBIN

Tajemná podmořská říše jitřila lidskou fantazii už od pradávna. Starověké civilizace si svět pod mořskou hladinou zabydlely podivnými tvory, napůl lidmi a napůl rybami, a ustanovily si nad nimi vousatého vládce, krále oceánů, boha bouří a mořských proudů. A jako protipól jeho ničivé síly stvořily i něžnou bytost, překrásnou mořskou pannu.
Svou představu o jejich podobě jsem chtěla vtisknout do hlíny. Vytvořila jsem proto dvě kachle v odstínech modré a zelené, a protože jsem nutně potřebovala podložku na odkládání hrnců s vařící polévkou, přizpůsobila jsem své kachle tomuto účelu.
Na kroužek keramiky ke mně chodí maminky s dětmi už od tří let. Abych je hned na začátku hodiny nevyděsila náročností předlohy, vyrobila jsem pro ně šablony na těla mořského krále a mořské panny (ačkoli obvykle trvám na tom, že výrobek musí být od začátku až do konce jejich a šablony nepoužívám). A věřte nevěřte, na fotkách dole jsou jejich vlastnoruční výrobky. Už se nemůžu dočkat, až je po přežahu vytáhnu z pece a společně je dotvoříme.







No a pohled na všechny ty kachlíky vedle sebe mě tak nadchl, že už vymýšlím, jak si tímto způsobem vylepšit koupelnu. No, uvidíme...

Žádné komentáře:

Okomentovat