úterý 8. května 2012

OČIMA MALÍŘE

Občas připravuji výtvarně laděné aktivity na semináře pro naše lektory. Kdybych jim dala do ruky tužku nebo štětec, spousta z nich by se bránila - já neumím kreslit, mě výtvarka nebaví, tohle není nic pro mě...znáte to určitě taky. Ale koukat se na svět očima malíře může kdokoli - i kdyby neuměl ani picasovské prasátko (takové to hranaté se zakrouceným ocáskem).
A tak jsem za krásného sobotního počasí vybavila pět trojic prázdnými rámy a vyslala je do okolí. Jejich úkolem bylo najít a vyfotit obrazy. A také pro ně najít ta správná jména.

Tak tohle je můj "sen o Irsku"
Když jsem o této aktivitě uvažovala a hledala tu nejvhodnější formu, chodila jsem ulicemi okolo našeho klubu, dívala se a představovala si některá místečka zarámovaná. A žasla jsem, protože za čas mi při pohledu na nějaký detail rovnou vyskočil i název. A měla jsem nějaké nápady a čekala jsem, jestli je ti naši mladí uskuteční.
Zachycený blesk



Tahle fotka nemá název, ale rám krásně zvýraznil výřez

Kostel z marcipánu
Vykročení

Dívka hledí do nového života a nás nechává v tom starém.
To, co nakonec po hodině přinesli, mě vyloženě nadchlo. Našli nejen ta moje témata, ale i spoustu svých vlastních a vymysleli k nim výborné názvy.

Tyhle fotky nakonec nepoužili a tak si můžeme jejich názvy jen domýšlet.

 
 
 
 

 
 
 
Oni se svými obrazy dále pracovali, ale to už je moc komplikované a sem se to nehodí.
A tohle jsou fota autorů:

 
 
Ovšem vzít nějaký prázdný rám a vyjít s ním do okolí, to může kdokoli z vás. A budete koukat, jak najednou budete koukat na svět jinýma očima. Že nemáte rám? Nevadí, vždyť si můžete z prstů udělat takové to filmařské okénko. Ale přece jenom, pěkný zlacený rám s patinou let, ten dokáže divy!

Žádné komentáře:

Okomentovat